Can Kantar ve Damla Özafşar‘ın yayınladığı Sigorta Ekranı‘nın canlı yayın konuğu olan yönetim kurulu başkanımız Ayhan Çalık oldu. Sİ.A.P. ‘ın (Sigorta Acenteleri Platformu) hazırladığı raporun irdelendiği yayında Sİ.A.P. hakkında merak edilenleri de cevaplayan başkanımız sektörün güncel konularını da Sigorta Ekranı’nda paylaştı.
Sektörün tüm yetkili kurumlarından SEDDK ‘dan SAİK ‘den TSB ‘den “Sİ.A.P. Platformunun Raporu” na kulak vermesini isteyen Ayhan Çalık, raporun çok önemli ve matematiksel verilerle acentelerin taleplerinin neden haklı olduğunu ortaya koduğunu söyledi. Altında sekiz derneğin imzası olan raporun sonuç bildirgesini başkanımız şöyle yorumladı;
1-) Acente trafik komisyonunun 2016 yılında düşürülmesinin doğru olmadığını, şirketler tarafından dönemsel zararları sebebiyle acentelerden talep edilen fedâkarlığın, şirketler kâr ettiği dönemlerde dahi eski seviyelere çıkmadığını, fedekârlığın artık GASP haline dönüştüğünü, tekrar eski düzeye geri dönmesi gerektiğini;
2-) Poliçelerin iptali durumunda acente komisyonunun iade edilmesinin doğru olmadığını, bu uygulamanın KUL HAKKI ‘na girdiğini, ivedilikle çözülmesi gerektiğini;
3-) Dağıtım kanalları arasında haksız rekabete yol açan komisyon iadesi, hediye çeki, risturn, poliçelere hediye verilmesi ve/veya poliçenin hediye edilmesinin sektörü değersizleştirdiğini ifade etti.
Sektörün en önemli dağıtım kanalı olan “Acente Dağıtım Kanalı” nın hak ettiğini almasının acenteyi geliştireceğini; “Terzi İşi Sigortacılık” tan bahseden ceo’ların, genel müdürlerin de hedefi olması gerektiğini, bahsettikleri Terzi İşi Sigortacılığı sektör dağıtım kanalları içerisinde ancak ve ancak acentelerin yapabileceğini vurguladı.